Ek atama istiyoruz, çünkü hak ediyoruz.

Talip Geylan

@TalipGeylan06

2024 KPSS ile atama bekleyen öğretmenlerimiz, Rize’den Sayın Cumhurbaşkanına seslenerek 25 bin ek atama yapılmasını istediler. Cumhurbaşkanı Sayın @RTErdoganmemleketinden yükselen bu son derece haklı ve makul talebe sessiz kalmamalıdır.

Ek Atamayı Bekleyen Öğretmenler Rize’den Seslendi

Kıymetli sendika temsilcileri

Değerli basın mensupları

Sevgili Meslektaşlarım ve bizi desteklemek için burada olan tüm misafirlerimiz

Hepinizi saygı ve sevgi ile selamlıyorum. Hepiniz hoş geldiniz.

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından branşlara verilen son derece düşük kontenjanlar nedeniyle , 2024 KPSS ek atama bekleyen öğretmenler olarak, 21 Nisan’da Ankara’da sesimizi duyurmaya başlayıp, ARDINDAN İstanbul, Şanlıurfa, bursa Diyarbakır ve Van’da yaptığımız basın açıklamalarımıza bugün yeşilin, yağmurun ve çayın başkenti, cumhurbaşkanımızın memleketi Rize’den sesleniyoruz. Ek atamayı bekleyen öğretmenler olarak hakkımızı istiyoruz.

ÖĞRETMENLER RİZE DE EK ATAMA İSTİYOR

Saygıdeğer Yetkililer, Değerli Kamuoyu,

Bizler, 2024 KPSS puanıyla ek atama bekleyen öğretmenler olarak 15 Nisan tarihinde açıklanan ve aynı zamanda son yıllarda ki en düşük atama sayısı olan 15 bin öğretmen atamasının oluşturduğu mağduriyeti ve 18 Nisan tarihinde MEB tarafından açıklanan adil olmayan branş dağılımlarını haykırmak için, sesimizi Sayın Cumhurbaşkanımıza duyurmak için toplanmış bulunmaktayız.

Yüz binlerce öğretmenin emeği, beklentisi ve geleceği, açıklanan sınırlı atama sayısı ve sınırlı kontenjanlar yüzünden ne yazık ki karşılık bulamamıştır. Bu nedenle 2024 KPSS puanıyla ADİL DAĞILIMLI EK ATAMA talebimizi buradan, Cumhurbaşkanımızın memleketi Rize’den bir kez daha dile getiriyoruz. Emeğimizin karşılığını alabilmek, hayallerimize kavuşabilmek için 2024 KPSS PUANIYLA EK ÖĞRETMEN ATAMASI istiyoruz!

ÖĞRETMENİN HAKKI 25 BİN ATAMA

Aile yılı kapsamında binlerce öğretmen yuva kurmayı beklerken ataması yapılmadığı için yuva kuramamaktadır. Binlerce öğretmen aile evi çatısı altında yaşayarak her gününü ailesine mahcup şekilde geçirmektedir. 2024 KPSS sonuçlarına göre atanmayı bekleyen öğretmenler, uzun yıllardır emek vererek hazırlandıkları mesleklerine kavuşabilmek adına büyük bir umut

ve sabırla süreci takip etmektedir. Ancak mevcut atama kontenjanlarının sınırlı sayıda olması, birçok nitelikli öğretmenin mağduriyet yaşamasına neden olmuştur.

AİLE YILINDA 25 BİN ATAMA

Sayın devlet büyüklerimiz,

MEB’in ihtiyacı ortada, bilindiği üzere önceki günlerde ikinci il dışı tayinleri açıklandı. Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu ve Karadeniz bölgesinde bulunan öğretmen ihtiyacı pik noktasına ulaştı. Ayrıca akademilerden dolayı uzun süre göreve başlama olmayıp açık daha da artacaktır. Toplam öğretmen ihtiyacı ile birlikte ihtiyaç düzeyi alarm vermektedir. Sayın Cumhurbaşkanımızdan talebimiz, yüksek sayıda ek atamanın verilmesi ve eşit kontenjan dağılımıyla binlerce öğretmenin mağduriyetinin son bulmasıdır.

YAŞANAN BU MAĞDURİYETİ DİLE GETİRMEKTEN ASLA AMA ASLA VAZGEÇMEYECEĞİZ!

BİR ÇOCUĞUN ‘’ÖĞRETMENİM’’ DEYİŞİYLE BAŞLAYAN HİKÂYE 15 BİN ATAMAYLA BİTMEYECEK

BİZLER ÜLKEMİZİN HER KÖŞESİNDE BU HAKLI DURUŞUMUZU SERGİLEMEKTEN ASLA AMA ASLA GERİ DURMAYACAĞIZ!

ÖĞRETMENLER MEYDANLARDA DEĞİL, OKULLARINDA OLMAK İSTİYOR! ARTIK SOMUT ADIMLARIN ATILMASINI BEKLİYORUZ. !

ÖĞRETMENLER RİZEDE EK ATAMA NEREDE

CUMHURBAŞKANLIĞI’NA AÇIK ÇAĞRIMIZDIR!

Sayın Cumhurbaşkanım,

Yıllardır hayalini kurduğumuz mesleğimize kavuşmak için emek verdik, gece gündüz çalıştık. Şimdi, öğrencilerimize bilgi ve umut vereceğimiz sınıflara adım atabilmek için ek atama müjdesini sizlerden bekliyoruz. 15 Nisan tarihinde açıklanan 15 bin öğretmen ataması son yılların en düşük atama sayısı olarak çok büyük mağduriyetlere sebep oldu, olmaya da devam etmektedir.

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayınlanan adil olmayan branş dağılımları da bu mağduriyetin en büyük göstergelerinden biridir.

Saygıdeğer cumhurbaşkanım, 2024 KPSS puanıyla 15 bin atamanın 10,588 i yalnızca 4 branşa ayrıldı. Geriye kalan 4,412 kontenjan ise tam 72 branşa dağıtıldı. Bu tablo sayısal olarakta vicdanen de büyük bir adaletsizliği ortaya koymaktadır her branş, eğitim sistemimizin vazgeçilmez parçası olup , önemli değerler taşımaktadır. Bu nedenle bizler 72 branşın her birinin önemini tek tek dile getirerek, bu haksız dağılımı kamuoyuna ve yetkililere anlatmak istiyoruz.

Sayın Cumhurbaşkanım, meslek liseleri önemlidir diyoruz. 15 bin atamada Raylı sistemler Elektirik-elektronik öğretmenliğine verilen 1 kontenjanla bu sağlanabilir mi ?

Canlıların sırlarını çözerek bilime ışık tutan Darwin’i, Pasteür ü bu ülkenin gençlerine 15 binde sadece 27 biyoloji öğretmeni nasıl anlatacak.

Ecdadımızın mirasını, Anadolu’nun kapılarını Türklere açan Alparslan’ı, İstanbul’u fethederek çağ açıp çağ kapatan Fatih Sultan Mehmet’i ve ana doluyu düşman işgalinden kurtaran Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ü gençlere 15 bin atamada sadece 28 tarih öğretmeni nasıl anlatacak.

Mehmet Akif’in yüreklere işleyen mısralarını, Yahya Kemal’in derin duygularını, Orhan Pamuk’un evrensel bakış açısını 15 bin atama da yalnızca 29 edebiyat öğretmeni nasıl anlatacak.

Piri Reis’in haritalarını, Türkiye’nin doğal ve kültürel güzelliklerini 15 bin de coğrafyaya verilen 32 kontenjanla anlatabilmek mümkün müdür?

Farabi’nin, Mevlana’nın düşünce geleneğini anlatabilmek için 15 binde felsefeye verilen 41 kontenjan yeterli midir.

Nobel ödüllü Aziz Sancar gibi bilim insanları yetiştirebilmek için 15 binde kimya ya verilen 49 kontenjan yeterli midir.

Einstein’ın evren anlayışını ve Berham Kuşçuoğlu gibi değerli bilim insanlarını 15 binde fizik öğretmenlerine verilen 61 kontenjanla nasıl anlatacak.

Öklid den Cahit Arfa ve Oktay Sinanoğlu’na uzanan matematik geleneğini sevdirebilmek için 15 binde matematik öğretmenlerine verilen 117 kontenjan yeterli midir?

Osman Hamdi Beyden Abidin Dino’ya kadar sanat tarihini gençlere 15 binde verilen 175 görsel sanatlar öğretmeni nasıl öğretecek.

Fazıl saydan Aşık Veysel’e kadar olan müzik kültürünü yaşatacak olan müzik öğretmenlerine 15 binde 180 kontenjan yeterli midir.

Yaşar Doğu, Naim Süleymanoğlu gibi milli sporcuları yetiştirecek olan beden eğitimi öğretmenlerine 15 binde verilen 190 kontenjan yeterli midir.

Gençlerin, Sınav kaygısından meslek seçimlerine, sosyal uyumdan psikolojik desteğe kadar her alanda yardımcı olan rehber öğretmenlerimiz 15 binde 377 kontenjanla bunu sağlayabilir mi

Demokrasi, insan hakları ve toplumsal değerleri gençlere aktaran sosyal bilgiler öğretmenleri 15 binde verilen 387 kontenjanla bu değerleri aktarabilir mi.

Kıymetli Cumhurbaşkanım, okullarımızda geçen yıl 86 bin ücretli öğretmen görev yapmıştı; bu yıl ise bu açık 100 binin üzerindedir. Ayrıca, Akademi ile en az iki yıl da atama yapılamayacaktır. Oluşacak bu açık ancak sizin vereceğiniz ek atama ile kapatılabilir. Siz ki, tüm milletvekillerimize, “halkın isteklerini bana getirin” demiştiniz. Bu sözünüze istinaden, biz öğretmenlerin sizden isteği, adil kontenjan dağılımlı bir ek atamadır. Biz size inanıyoruz

SLOGAN ÖĞRETMENE VERİLEN SÖZLER TUTULSUN

SAYIN CUMHURBAŞKANIM, Ailelerimiz dağıldı, evlilik hayali kuran bizler için evlilik hayal oldu. Aylardır hayata tutunmaya çalışan bizler, toplumun psikolojik baskısı karşısında hayata tutunamıyoruz. Bu durum yıllarını okumaya ayıran bizleri, ömrünü evladının geleceği için harcayan anneleri ve babaları çok üzdü ve üzmeye de devam etmektedir.

Sayın Cumhurbaşkanım,

Çözüm açık ve nettir: ‘’Her yıl ortalama 40 bin öğretmen ataması gerçekleştirdik.’’ Bu söz, size ait bir sözdür. Bizler bu söze umut bağlayarak azim gösterdik.

Bizlerin talebi, 2024 KPSS için verilen 15 bin öğretmen atamasına ek 25 bin ilave atamayla 40 bine tamamlanması ve branşlar arasında adil dağılımın sağlanmasıdır.

Unutmayınız ki bu ülkede hâlâ çalışarak, alın teri dökerek, gece gündüz demeden çabalayarak bir yerlere gelmeye inanan gençler var. Ve bu gençler, bu devletin geleceği…

Bu yüzden diyoruz ki:

Atama bekliyoruz, çünkü hazırız.

Ek atama istiyoruz, çünkü hak ediyoruz.

Görün artık bizi, duyun artık sesimizi!

Teşekkür ederiz.

ÖĞRETMENİN HAKKI 25 BİN ATAMA

Başa dön tuşu